22 април, 2011

Сметките на М-тел

Сутринта бях първа на опашката в М-тел, много исках да си платя надписаните суми :)

- Сметката ви е 71,99 лв.
- Ама на сайта пише, че имам кредитни известия за 35,36 лв. и 2,88 лв. (даже си бях отпечатала информацията - в случай, че сайтът им се скапе или системата им забие).
- А, да, имате. Ако искате, мога да ви ги приспадна към тази сметка.
- Искам (плащам само разликата). А да знаете какви са тия номера 01010, 09999, 01723 и 018423?! В разпечатката пише, че съм пращала съобщения към тях, а към този последния 1 SMS ми струва 5 лв.!
- Не, не знам. А дори и да знам, нямам право да ви давам такава информация. Може да сте натиснали нещо случайно в джоба или раницата.
- Е, нали ще ми излезе в изходящи есемеси, аз си ги следя, не съм имала такива номера.
- Не знам, съжалявам. Можете да подадете ИСКАНЕ за преразглеждане на сметка.
(Разбира се, че ще подам. Нали благодарение на въпросното ИСКАНЕ имам кредитни известия за общо 38,24 лв.). Имате още една излязла сметка, ще я платите ли сега?
- Не, не искам да я плащам сега. (Те са некоректни към мен, а аз ще им плащам две сметки наведнъж, виж ти.). Искам да ви питам и още нещо - на каква роуминг тарифа съм в момента, защото преди няколко дни видях, че обаждане от Румъния до България ми струва 2 лв. на минута?!! Излиза доста солено, нали уж има евротарифи?
- Останали сте на стара тарифа за роуминг, сега има нова - FREE2GO, но в момента не мога да ви прехвърля, тъй като системата не работи. (То в последните 6 месеца нещо работи ли ви като хората?!). Заповядайте следобед. (Да бе, аз ще си прекарам деня в чакане по опашки в М-тел).
Благодарих учтиво и си тръгнах.

Ако си бях замълчала, щях да си платя всичко. Нищо, че имам кредитни известия. Защо да ми ги приспадат, като могат да си мълчат и да ме мотаят...

Сега остава да разбера какви са тия тайни съобщения и да си сменя роуминг плана.
Почти се преборих.

НОВО! Сайтът работи, справките са достъпни, фактурите ми са изчислени. Браво!

35 коментара:

Ина каза...

Защо не си смениш оператора. Толкова много проблеми.

Assen Drakev каза...

хахахахахах.......
е и ти наистина ли ще бъдеш "разочарована".....
нека сега да прочета пак всичко и да отговоря детайлно....

Асен Дракев
Invoice & Billing Consulting - Мобилтел ЕАД

:P

Assen Drakev каза...

Такааа.....
Тайните съобщения не са толкова тайни. В детайлна разпечатка кратките номера излизат с 0 отпред, тоест:
1010 - Номер с който можеш от Mtel+ менюто или *88 да си провериш някаква услуга (номера в Семейство и приятели, оставащи минути от отстъпки или например текуща сметка)
9999 - Безплатната регистрация за "Смс на милиони"
1723 - Номер на ДВР Ревю. Абонамент за някакви печатни издания за телефони (май)
18423 - Платени услуги на сайта mistermobi.com

Роуминг тарифата се сменя на *88 най-лесно. И се прави обикновенно като тръгнеш някъде извън България. Като цяло Free2go за EU не е най-подходящата. Препоръчвам силно, горещо и много Eurotariff. Ако се затрудниш много, мога и аз да я сменя.

Като цяло тенденцията е следната:
Наистина от септември месец насам фактурите се бавят, факто който ще бъде преодолян още другия месец.

Никой не предполага и не знае колко много ресурси и труд изисква такава промяна, която се прави в момента, което е нормално, защото никой не го интересува.

Но вече съм абсолютно убеден, че българина е едно мрънкащо стадно животно, което в никакъв случай не може да потърси грешка в себе си и се старае да пищи много, защото съседчето му им проблеми. Всички първо говорят много и след това рязко се успокояват.

Получаваме хиляди оплаквания на ден и съвсем честно твърдя, че поне 85% от тях са абсолютно неоснователни и са плод на някаква масова истерия.

Кажи ми, в твоя случай какво означава "качествени услуги" при положение, че става въпрос за човешка грешка, която се коригира по най-лесния начин. Ако мислиш, че инструкциите на служителите в магазините, са "не казвайте на клиентите да си въвеждат СИП, за да забогатеем", значи живееш в много сериозен филм.
Ако ти допуснеш правописна грешка в каталога в името на някоя фирма и те после ти кажат, че услугите ти не са качествени, дали ще е приятно.

Като цяло мога да ти напиша още много неща, защото съм ги насъбрал, но ще пропусна възможността сега с обещание да го направя по-късно.

И не го приемай лично, защото знаеш, че не е.... :o)

Все пак ако мога да помогна, бих го направил на драго сърце.

P.S. И малко различна информация. Такава промяна предстои и в Globul съвсем скоро. Дано да успеят да я направят незабележимо.

taralezh каза...

@Ина – защото съм сключила договор за 1 година, от който ми остават още 10 месеца...

@Асен – благодаря за изчерпателните обяснения!

За съобщенията:
За 1010 – нямам Мтел+ меню, защото картата ми е от старите. Всичко проверявам онлайн, не съм набирала/изпращала към този номер.
За 9999 – не съм се регистрирала! Отабонирах се, като изпратих STOP. Това беше отдавна и съм забравила, че и отабонирането ще ми струва пари. А някой да ме е питал дали искам да се абонирам? Преди време получих съобщение с реклама на център за гуми... Що за мобилен спам?!
За 1723 – приложението за фотографски новини DPreview свалих безплатно от Opera Mobile Store. Никъде не пишеше, че работи чрез смс. Отваряла съм няколко пъти да видя новите модели фотоапарати и анонса към тях. Но пак повтарям – изобщо няма индикация, че се изпращат съобщения.
За 18423 – ето това е трънчето – 5 лв. за съобщение до сайт, който нито съм чувала, нито съм виждала! Единственият сайт, от който съм сваляла мелодии и картинки, е: wapdam.com. Опитах се да открия дали двата сайта имат нещо общо, но не излиза такава информация.
Като цяло идеята да се пращат съобщения, така да се каже в бекграунд, без да се уведоми потребителя, е нечестно. То си е като троянски кон. Просто занапред ще си отварям очите!
За роуминга:
Преди време помня, че се чудих защо ми е толкова висока сметката, а ти ми беше писал, но тогава гледах тарифите и нито една не ми изглеждаше изгодна.
На *88 съм се обаждала 3-4 пъти и всичките съм чакала по над 15 минути някой да ми вдигне телефона. Досадно ми е да си губя времето, докато слушам лигавата мелодия, затова предпочитам на гише. Може би имаше смяна на тарифата чрез смс? Като чуя смс за услуга и ми настръхва косата вече :) Добре де, Free2Go за кого е подходяща тогава?
За служителите:
Факт е, че премълчават важни детайли от информацията, касаеща потребителите и правата им. Това премълчаване (или обещаване в моя случай) води до подвеждане на клиента. Вече трябва да искам всичко, което ми се обещава, да е в писмен вид. За всеки случай.

И последно, разбирам ви, но мина доста време. Не съм от мрънкащото стадо. Имам търпение, но за всяко нещо си има граници. Веднъж компромис, втори път компромис, след третия път вече става тегаво.

И аз съм в подобно положение, и мен никой не ме разбира – сама правя всичко, което досега са го правили 4 човека!!! На фирмите пука ли им, че не знам кое как се прави и че сама си блъскам главата? Те виждат само това, че закъсняваме със сроковете. И ако объркам нещо в каталога, вината ще е само моя, защото няма кой да гледа след мен. Не съм робот, изморявам се, започвам да не виждам грешките... Но при вас е по-различно – имате екип, т.е. за всяко нещо има отговорен човек. Затова сравнението ти не беше подходящо.

Глобул – живи и здрави да са, ще видим... Не съм се насочила към тях. Ако се появи четвърти оператор, докато ми изтече договорът, ще го мисля :)

Между другото, честит нов дизайн на сайта! Сега менютата са доста по-подредени и информацията се открива по-лесно. А, и бързото меню най-долу е удобно! Имам само 1 забележка: като пращаш смс и избираш контакти, да може да се избира името от клавиатурата, а не с мишката от падащото меню. Писах в някаква форма за контакти, ама да си кажа.

Поздрави и благодаря за информацията!

Не съм си помисляла, че е лично.
„Нищо лично, просто бизнес“ :Р

Точка каза...

Г-н Дракев, ето този сайт, призоваващ из фейса да се докажем, че сме с по-високо IQ от Трифон Иванов, накрая иска смс на същия този чуден номер 018423, за да даде код за достъп до резултатите. Тествах се случайно вчера (и единствена у нас) и се отказах, виждайки кошмарните цифрички.
Този сайт, който Вие посочвате, е за картинки и мелодийки за телефон, също неползван у нас. Което не пречи да има изпратени към него 36 бр. смс-и за 20 минути според фактурата. Чакам с огромно нетърпение отговора на жалбата ми, а до тогава вероятно ще цъфнат и още сайтове, обслужващи този интересен номер.

Анонимен каза...

SMS на номер 1723 изпращат САМИ телефоните Nokia. Това е някакъв служебен номер на Nokia, вграден в софтуера на телефона. Когато телефона изпрати съобщение към този номер, то не присъства в списъка ви с изпратени съобщения. При мен такива съобщения бяха изпратени, когато правих актуализация на софтуера на телефона. В случая проблема не е в мобилните оператор, защото SMS-а наистина е изпратен. Можете да получите информация за този номер на безплатния телефон на Nokia в България - 0800 10447.

Анонимен каза...

17.05.12 20:18:15 01723 Изходящ SMS Допълнителни услуги 1 0.25


19.05.12 11:10:54 01723 Изходящ SMS Допълнителни услуги 1 0.25


И КАКВО ПРАВИМ С ТЕЗИ "СЛУЖЕБНИ" СМС СИ КЪМ НОКИЯ. ЗА 2 ДЕНА 2/60СТ/ ДА НЕ МИ ГИ ПЛАЩА ОПЕРАТОРА МЕНТЕЛ ВСЕ ПАК

Анонимен каза...

ВНИМАВАЙТЕ !!!!!!!!!
18423- ето това е тъпият номер с който днес ми набиха за 2 часа 30 лева !
Внимавайте излиза съобщение със червена звезда и пише че е РЕВОЛЮЦИЯ В ИНТЕРНЕТА (Е КАК ДА НЕ Е 30 ЛВ.)
НА съобщениоето изписва ,че има NEW бърз браузер и ви ВИ дава да го изтеглите и после идват два бързи sms-sa,
но никъде не е описано, че нещото ще струва пари !!!!!
Aз съм на ГЛОБУЛ
ДО ПРЕДИ МАЛКО СЕ КАРАХ С ТЯХ!!!!!!!!
ВНИМАВАЙТЕ !!!!!!!!!

Анонимен каза...

http://www.kaldata.com/71812/GFI-Labs-%D1%81%D1%8A%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D1%82-%D0%BD%D0%B0-OpFake.html

Анонимен каза...

Прочетете това и ще разберете как ви вземат по 5 лв. за sms към номер 018423

Анонимен каза...

Прочетете това и ще разберете как ви вземат по 5 лв. за sms към номер 018423
http://www.kaldata.com/71812/GFI-Labs-%D1%81%D1%8A%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D1%82-%D0%BD%D0%B0-OpFake.html

Анонимен каза...

Да се намери виновният за смс. 018423 и да бъде наказан най-строго.мръсни гадове. ВЗЕМЕТЕ СПЕШНИ МЕРКИ!!!МОЛБАТА МИ Е КЪМ МТЕЛ.!!

taralezh каза...

Има смисъл от всяка една жалба за всеки един лев, който не сте ползвали като услуга, а трябва да платите.
Съветът ми е много да внимавате в какви сайтове влизате и какви приложения теглите през мобилния телефон. Някои от тях изпращат автоматичен платен есемес за верификация, без да знаете за това... И няма да ги видите в outbox, но после ще бъдете неприятно изненадани от фактурата!

Анонимен каза...

Винаги съм била лоялен клиент и дори ме е дразнело недоволството на хората към мтел,но когато имам неограничен лимит и добра сигурност на телефона и си плащам редовно фактурите от по 200лв. очаквам ако оператора таксува услуга за чието потребление знае,че абоната не може да получи информация,не следва ли той да я предпостави,ако ще и за 0,25 ст да е.Никога не си гледам фактурата и днес случайно я отворих и попаднах на тези специални смс-чета:)точно пред да отида да си платя поредната сметка.За последните 6 месеца вече имах усановени 2 грешки от техни служители,които случайно открих,защото аз винаги казвам че те са страхотни и всичко което правя е само да се вузполсвам от новите им продукти и услуги и да плащам:)не беше много коректно и наистина въпроса не е в парите.......мислите ли че има смисъл да имам възражения по фактурата

Анонимен каза...

собственик на 018423 е Войском АД
его какво пише за тях

“ВОЙСКОМ” АД е създадено през пролетта на 2003 година. Фирмата е основен партньор и посредник на М-тел в организирането и предоставянето на услуги с добавена стойност в България. За кратко време компанията се утвърди и зае своето място на телекомуникационния пазар, като коректен партньор и организатор на телефонни, SMS игри и промоции.
От момента на нашето създаване, ние сме ангажирани в процеса на разработване на нови услуги с цел отговаряне на нарастващите нужди на информационното общество. Нашата мисия е да създаваме услуги с добавена стойност за нашите клиенти и партньори, чрез използване на най-модерните технологични решения, запазвайки в същото време качеството на услугите си на най-високо равнище.

Анонимен каза...

И във фактурата на приятеля ми има този странен номер 018423 - 5лв за смс! И то два пъти. Лошото е, че фактурата е от миналата година (януари 2012), а сега вече сме ян.2013, та след нищо не може да се направи и да искам...
Добре че, съм аз да му разгледам фактурите, че напоследък все високи сметки за телефон, а пък планът му уж не е скъп. Ама с Мтел всичко може да очаква човек. Та кой видял, видял...

Анонимен каза...

Здравейте, преди броени дни и аз станах жертва на Войском Ад.Тези гадове разбиват фейсбук пароли и от името на приятел те молят настойчиво да изпратиш СМС с текст някакви буквии и цифри на номер 18420. Във фактурата ми от Глобул този СМС е таксуван 5.00 лв. Пазете се от Войском АД маскирани под дейност телекомуникации са разпростряли пипала по банки, туроператори, недвижими имоти, телевизионни игри и др.Търговският им директор е Благовест Йорданов р.1972 год. Има профил във Фейсбук
https://www.facebook.com/blagovest.iordanov?fref=ts
От 2011г. вървят измамите в интернет. Няма ли кой да сезира прокуратурата, Софийски градски съд, където е регистрирана Войском и Комисията за контрол на съобщенията?

Анонимен каза...

0191914 26.03.16 20:40:51 Изходящ SMS допълнителни услуги брой 1 5,00 20 броя. питах оператор и ми даде този телефон 0898150895 които само се чува пиу и спира.а иначе кода на япония е 0191914

Анонимен каза...

На 0191914 и от телефона на сина ми са изпратени 2 съобщения за 10лв.Как.....а за какво,никой не знае.

Анонимен каза...

Мтел са невероятни измамници.В сметката на номера на сина ми за април пише,че са изпратени 5 смс до 01985 за по 5 лв. всеки,без изобщо в телефона му да има отразени такива смс-и.Всичко е пълна измама и е със знанието на Мтел. Писах жалба,но май ще сменям оператора.

Dragomir Dinchev каза...

Синът ми е направил 12 SMS към номер 0191914 и 64 към номер 0181818 без изобщо да знае как, като си е играл игри на мобилния. Само на 13 юни от 14:05:48 до15:49:22 е направил 74 СМС, буквално някои от тях са на през 3-4 секунди! Всичките са за по 5 лв без ДДС, а общата сметка от тях е 454.80 лв с ДДС!!!
От M-tel му спряха телефона чак на 14.06, като на въпрос от наша страна ни казаха, че си е превишил лимита вероятно двойно т.е с 30 лв и платихме 5лв за пускането на телефона му. Днес като видях SMS със сметката, която трябва да платим, щях да припадна!!!
В телефона Samsung Galaxy S3 mini, няма такива изходящи SMS. Видях ги на подробната фактура Приложение Б!
Търсих тези номера по интернет, да разбера какви са и не получих инфо освен споменаването на 0191914 в този блог. Така станах член на блога.
Моля ви, пишете, ако знаете нещо за тези номера!

Благодаря ви от сърце!

Анонимен каза...

Колко е голямо детето ви? Сигурни ли сте, че знаете цялата истина, не само "като си е играл игри на мобилния"?

Dragomir Dinchev каза...

Детето ми е на 13 години. Не съм сигурен, че знам цялата истина. В събота ще ходя в офис на М-тел и ще искам разяснение за въпросните номера и как може да се пращат СМС-и през няколко секунди. Не оневинявам детето си, но не може по такъв начин да се "направят" 74 СМС-и и да се надвиши толкова много лимитът без никаква намеса от страна на М-тел. Аз се чувствам ужасно несигурен, ако може така да се "правят" огромни сметки! Разбира се ще огранича детето, докато не заслужи отново доверието ни, но ми кажете как може през 4 до 10 секунди да се генерират последователно СМС-и ?!
Моля ви просто за съдействие, ако знаете нещо за тези два номера, които съм написал горе: 0191914 и 0181818

Анонимен каза...

Моля ви да споделите тук ако разберете повече от Мтел или някой друг за тези номера! Имам подобен случай с мой близък. Интересно ми е при вас, защо не е спрял автоматично телефона, нали има кредитен лимит 100лв?
Поздрави!

Анонимен каза...

Изискайте от Мтел сумата над лимита да бъде опростена! Но трябва да се прогледне в договора за този лимит, дали е упоменат изобщо.

Dragomir Dinchev каза...

Да лимитът му беше 100лв по договор, но му се намали на 30 лв заради това, че направи сметки с превишен мобилен интернет (Tой e na Mtel Transfer S и от 10.1014 от когато му е договора беше на 250MB). Тогава пак трудно "реагираха" на неговия трафик и го спираха със закъснение,но сметките не бяха такива!
Готов съм да платя тези 100 лв, които са му по договор, но не знам дали ще мога да ги убедя. Тези 76 смс-а ги е направил за много кратко време и могат да ми кажат, че не са могли да реагират. От друга страна най-чудното е как се правят серии от смс-и през 5-10 секунди! И така многократно.

Анонимен каза...

Прегледайте си добре договора! Ако пише, че след изтичане на лимита телефона се спира, да се оправят те. Трябва ли аз да следя постоянно сметката си, и ако надвиша да им се обадя да го спрат!? Във 21 век и тези напреднали технологии, това трябва да става автоматично и веднага!

Анонимен каза...

И как да спра тези смс?
Хайде 1-път прежалих 60лв. но откъде да знам те може всеки месец да слагат по няколко такива...

Анонимен каза...

И ние към М ТЕЛ имаме такива смс на стойност 105лв в рамките на 13 секунди пуснати обяснение от никъде няма остава да си плата фактурата дали има смисъл от жалба

Maria Ivanova каза...

Здравейте!

И с телефона на моят син се случи същото. За 1 ч. му излиза, че е пуснал 85 смс, към тези същите номера 0191914 и 0181818. И така със сметка от 420 лв. без ддс. Мтел са му спрели телефона чак след 24 ч.Има лимит 100 лв. Сега чакам мтел и ще Ви пиша какво е разеитието.
А при Вас какво стана?

taralezh каза...

Подайте молба за обстойно разглеждане на сметката и жалба, че не са му спрели телефона след надвишаване на лимита.

Някои от номерата на платени есемес услуги може да видите на този линк:
http://forums.data.bg/index.php?showtopic=2127229

Maria Ivanova каза...

Благодаря Ви за съвета. Вчера стопираха фактурата и ще пиша как ще се развият нещата.

Nelka Yordanova каза...

Имаме подобен проблем само ,че сметката е 435 лева Без ДДС и е натрупана за 4 часа към 0191914 и 0181818 .Благодарение на по-горните коментари ще подадем жалба и молба.А някой може ли да ми каже как може да се търси съдебна отговорност на притежателите на тези номера?

Евгени Вельов каза...

Същият проблем, като гореспоменатите. За тази година вече два пъти. И в двата случая от телефона на сина ми. Някакви SMS-и фантоми към някакви номера от рода на 0144333, (това е последния). За няколко минути няколко SMS-а за по 5лв. Подадох жалба. Първият път се усъмних в детето, че е пращал, и си платих, но този път съм сигурен, че не е той, просто целият ден бяхме заедно. Ще се носиме в М-тел.

Анонимен каза...

Това е чат в порно сайт, ние сме с сметка от 300лв.Само че изтрих всичката информация от телефона и немога да ви копирам сайта.При опит да отговориш в чата те кара да изпратиш смс до съответния номер.