05 юни, 2006

Нещо се случва в София

Не знам вие как се придвижихте тази сутрин, но аз полудях! Чаках рейс повече от половин час, защото предният беше претъпкан и реших да не се качвам. После едно голяяяяяяямо задръстване, каквото скоро по Сливница не е имало, освен това нямаше светофари. Пристигнах с час и половина закъснение! И колежките окъсняха.
Сега пък ми казаха, че някаква кола се запалила при нас на Панайот Волов и Дондуков!

Някой да знае какво става?

Хора, успокойте се. Без клаксони. Без нерви. Това е просто поредният понеделник.

А пък интересното е, че билетите ще струват 70 стотинки от юли месец!
Колко нагло! Ето как отговори Красимира от Dnes.bg на тази новина.

ПП. Уж картите нямаше да ги увеличават, пък се оказва, че повечето са с нови цени! И каква е тази простотия - билет, закупен от шофьора струва 80 ст., а не 70!!!

8 коментара:

Анонимен каза...

Стига с тея билетчета, значи! Бащата на 50 стана и спря да ползва лафовете, които съдържат словосъчетанието "трамвайно билетче" (защото навремето само трамваи е имало; цена: 2 ст.). Скапаните билетчета струват по 40 ст. вече от над четири години. За това време преките транспортни разходи по света са се вдигнали с над 2-3 пъти. Със сигурност малко късно се сетили за корекций на цените, но нуждата от напасване е явна, особено след като договорът са спонсоририна/субсидиране на СКГТ с общината се мени през година.

Кой пътува с билетчета всъщност? Вдигат единичната цена с 50%, което означава, че вече съществуващите opportunity costs (http://en.wikipedia.org/wiki/Opportunity_cost), породени от смяната на билетчето с абонаментна карта, също се вдигат с поне 50%. Аз все още се учудвам, че за няма и левче можеш да прекосиш гард като софия.

Тази новина би ми направила впечатление само по една причина. Ако маршрутките все още са по кинта и двайсет, това означава, че броят им ще се удвои, което неминуемо довежда до това, че не-моторизираното население ще е точно толкова подвижно между Орлов мост и джамия, колкото и гордите собственици на коли.

taralezh каза...

Не може цената да се увеличава няколко пъти и да се возим в такива трошки. Тези икаруси са ми набори... От 1981 г. са.

Нямам нищо против увеличението, но нищо не се постига с него. Само ядосани хора и повече гратисчии.
Маршрутки не използвам и не мисля скоро. Там има по-малко въздух, отколкото и в най-малката тоалетна. Като ги гледам сутрин как се дупят и гъчкат, чак смешно ми става.
По принцип ползвам карта за 1 линия и се радвам, че цената ще е същата. Току виж насърчили хората да започнат да купуват карти.
Иначе - яко задръстване от лични автомобили, таксита и маршрутки.

Със здраве!

taralezh каза...

Мъничко уточнение:
Билетите са по 50 ст. в момента.

Анонимен каза...

Точно това е целта - да насърчат хората да мислят и съответно инвестират в дългосрочни, а не в краткосрочни стоки. Ако и това не помогне, има само един изход - Джнои Уокър или на Цар Киро еквивалента.

Талонът с пет билета се вдига от 2 на 3 лева - 50% увеличение на единичния билет от 40 на 60 ст.

taralezh каза...

Да.

Ти как попадна на моя блог?

Анонимен каза...

Заглавието май трабваше да е "Нищо не се случва в София".

Инсомния + скука + чил-чат-кю --> bgit.net/feeds/ --> iko.drundrun.org/blog/ --> и хей ме нА, на твоя блог.

Вчера скучаех и се забавлявах със снимките на Ико, пък днеска прочетох по-старите му постове и както винаги не пропуснах да разкликам разни линкове по блога. Ако очакваше някаква фрапантна история за ъъм телефонни обаждания от София от бременни абитуриентки, примерно, не съм в настроение в момента, иначе с удоволствие.

taralezh каза...

Връзката я разбрах.

Не разбрах какво общо имам с историите за абитуриентките...

Отивам си. Лека.

Анонимен каза...

Нищо. Но това не е важно, винаги мога да измисля нещо. Както казах - в случай, че ти трябва нещо фрапантно. Но явно не ти.

Лека и доходна.